Acura ADX 2025
Built on the same platform as the Honda HR-V, the ADX is essentially the same size as its corporate cousin. The strategy of offering an Acura version of a Honda nameplate was successful back in the days of the original Integra, but recent attempts, like the current Integra, have launched into a disinterested market. Acura has actually made enough exterior styling changes to let the ADX sell as a separate product. Compact luxury-branded crossovers are a popular market segment and Acura must feel compelled to participate in it.
Acura swaps the normally-aspirated 2L four found in the HR-V with the 1.5L turbo four that is ubiquitous in the Honda-Acura model range. Unfortunately, Acura, in an ego quest to post a 200 horsepower figure, Acura has cursed owners with the need to use premium fuel. Power reaches all four wheels via a CVT. With a forward collision warning, autonomous emergency braking, lane departure, blind spot and rear cross traffic warnings and a lane-keeping system, the ADX features a comprehensive active safety suite.
Except for the windshield and door windows, the ADX has unique exterior styling elements including Acura’s trapezoidal grille and shapely headlamps. Inside, the ADX employs the main dashboard structure , infotainment and climate controls from the HR-V but uses a unique digital gauge package and centre console. The ADX also replaces the continuous ventilation panel of the HR-V with conventional air vents. A panoramic sunroof, unique to the ADX, is standard. Cabin photos indicate that the cabin fittings of the ADX are luxurious.
With a comprehensive active safety suite, a wireless version of the iOS-Android cellphone interface, wireless cellphone charging, a power tailgate, a heated steering wheel and a dual-panel sunroof, the base ADX is well equipped. Moving up to the A-SPEC adds ventilated front seats, a power passenger seat, a luggage area cover and fog lights. The Platinum Elite A-SPEC includes a Bang & Olufsen-branded audio system, Google built-in (which precludes integrated navigation), a 360 degree camera system, front and rear parking sensors, more power seat directions and power-fold mirrors.
Predicted reliability is average to above average reliability. The 1.5 turbo engine powering the ADX has not been an unqualified success as some turbo failures have been reported as have head gasket issues.
Dernière mise à jour : 7 avril 2025
Spécifications
-
Drive Layout
All-wheel drive -
Carrosserie
De luxe VUS intermédiaires
Warranties
- Complete
- 4/80,000
- Powertrain
- 5/100,000
À partir de 44 980 $
Ce que les concessionnaires paient : 22 222 $
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Rapport - 19 avril 2025 |
Prix coûtant
|
Prix affiché |
---|---|---|
Base vehicle | ||
Base
|
0 $ | 44 980 $ |
A Spec
|
0 $ | 46 980 $ |
Platinum Elite A-Spec
|
0 $ | 51 480 $ |
Options | ||
Peinture optionnelle
Disponible sur certains modèles. |
0 $ | 500 $ |
Transport et préparation
Obligatoire pour tout achat de véhicule. |
0 $ | 2 375 $ |
Taxe d'accise fédérale sur les climatiseurs
Obligatoire pour tout achat de véhicule. |
0 $ | 100 $ |
Other charges (Ontario) | ||
Frais d'intendance des pneus
Obligatoire pour tout achat de véhicule en Ontario. |
0 $ | 24 $ |
Frais C.O.C.V.A.
Obligatoire pour tout achat de véhicule en Ontario. |
0 $ | 10 $ |
Frais d'administration
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 899 $ |
Frais de location ou de financement
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 350 $ |
Frais d'acquisition de location
Requis par le fabricant. Applicable uniquement dans le cas d'une location. |
0 $ | 595 $ |
Frais de service APA (Ontario)
|
0 $ | N/A |
Other charges (Quebec) | ||
Profit suggéré
Veuillez contacter le bureau de Montréal pour obtenir une référence à un courtier ou un concessionnaire. |
0 $ | N/A |
Taxe de récupération des pneus
Obligatoire pour tout achat de véhicule au Québec. |
0 $ | 15 $ |
Frais d'administration
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 897 $ |
Other charges (Alberta) | ||
Profit suggéré.
Veuillez contacter le bureau de Toronto pour plus de détails. |
0 $ | |
Other charges (British Columbia) | ||
Profit suggéré
Veuillez contacter le bureau de Toronto pour obtenir une référence à un courtier ou un concessionnaire. |
0 $ |
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