Lexus UX 2024
Our 2024 model year review is coming soon. Below is our 2023 review, which should largely carry over for the 2024 model year.
The 2L hybrid powertrain of the UX 250h is sufficiently quick but lacks refinement, especially considering the high price of the car. One thing this powertrain is is economical, with an EnerCan overall rating of 6L/100 kilometers. All-wheel drive is standard, with the rear wheels powered electrically. Handling and road holding are accomplished enough but with no sporting pretensions. The ride can become a bit turbulent on rough surfaces but the car always feels secure. With long travel and some lost motion, the brakes don’t inspire confidence but do stop the car once you have adapted to it. Poor visibility.
Polarizing styling lacks grace but has not been a hindrance to sales. Despite a fairly substantial footprint, cabin space inside the UX 250h is tight, as is cargo capacity. The UX 250h cabin is, in Lexus tradition, quite nicely finished. The digital gauge package can be configured in various ways to suit the look the driver prefers. Climate is handled via vertically arrayed buttons, with infotainment functions controlled by a touch screen. Comfortable front seats on the mainstream variants, with the grippier chairs in the F Sport being too aggressive for some drivers.
The base Premium trim, with alloy wheels, heated and ventilated front seats, a heated steering wheel, heated steering wheel and blind spot monitors, is nicely equipped. The Luxury upgrade adds navigation, a larger central screen, a head-up display system and wireless cellphone charging, but is overpriced. The Special edition includes fog lights, adaptive headlights and some trim upgrades, but is pricey for what it includes. The F Sport Design offers some F Sport style themes but lacks value. Passing from the S Sport Design to the F Sport 1 looks like good value. The F Sport 2 model includes navigation, a 12.3 inch screens, rear parking sonar, rear self braking, a head-up display system, wireless cellphone charging, a memory system, additional audio speakers and a few other items, but lacks content for the money asked.
Above average reliability predicted.
Dernière mise à jour : 13 juin 2023
Spécifications
-
Moteurs
2L-4 H (181 HP) -
Boîte de vitesses
CVT -
Consommation d'essence
Ville : 5.7/100 km Route : 6.2L/100 km -
Train de roulement
Traction intégrale -
Carrosserie
De luxe Petits VUS
Garanties
- Complète
- 4/80,000
- Motopropulseur
- 6/110,000
- Hybride
- 8/160,000
À partir de 42 300 $
Ce que les concessionnaires paient : 22 222 $
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Informations spécifiques -
-
Ontario
-
Québec
-
Alberta
-
Colombie-Britannique
- Ontario
- Québec
- Alberta
- Colombie-Britannique
Rapport - 5 novembre 2024 |
Prix coûtant
|
Prix affiché |
---|---|---|
Véhicule de base | ||
UX 250h Premium
|
0 $ | 42 300 $ |
|
0 $ | |
UX 250h Luxury
|
0 $ | 47 100 $ |
UX 250h F SPORT Design
|
0 $ | 43 950 $ |
UX 250h F SPORT 1
|
0 $ | 45 700 $ |
UX 250h F SPORT 2
|
0 $ | 51 800 $ |
Options | ||
Peinture optionnelle 1
Disponible sur certains modèles. |
0 $ | 500 $ |
Peinture optionnelle 2
Disponible sur certains modèles. |
0 $ | 650 $ |
Transport et préparation
Obligatoire pour tout achat de véhicule. |
0 $ | 2 205 $ |
Taxe d'accise fédérale sur les climatiseurs
Obligatoire pour tout achat de véhicule. |
0 $ | 100 $ |
Autres coûts (Ontario) | ||
Frais d'intendance des pneus
Obligatoire pour tout achat de véhicule en Ontario. |
0 $ | 24 $ |
Frais C.O.C.V.A.
Obligatoire pour tout achat de véhicule en Ontario. |
0 $ | 10 $ |
Frais d'administration
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 899 $ |
Frais de location ou de financement
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 350 $ |
Frais de service APA (Ontario)
|
0 $ | N/A |
Autres coûts (Québec) | ||
Profit suggéré
Veuillez contacter le bureau de Montréal pour obtenir une référence à un courtier ou un concessionnaire. |
0 $ | N/A |
Taxe de récupération des pneus
Obligatoire pour tout achat de véhicule au Québec. |
0 $ | 15 $ |
Frais d'administration
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 897 $ |
Autres coûts (Alberta) | ||
Profit suggéré.
Veuillez contacter le bureau de Toronto pour plus de détails. |
0 $ | |
Autres coûts (Colombie-Britannique) | ||
Profit suggéré
Veuillez contacter le bureau de Toronto pour obtenir une référence à un courtier ou un concessionnaire. |
0 $ |
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